Zodra uw inschrijving bevestigd is, wordt u “kandidaat-huurder”.
Wanneer u ingeschreven bent, komt uw aanvraag op de wachtlijst van de OVM’s die u hebt gekozen.
Uw dossier wordt beheer door uw “referentiemaatschappij”.
Wat moet ik doen tijdens de wachtperiode?
- Meld elke verandering in uw gezinssituatie
- Meld elke adresverandering
Die informatie moet ons binnen de 2 maanden schriftelijk worden meegedeeld. Met die informatie kunnen wij uw dossier up-to-date houden.
U hebt ook de mogelijkheid om OVM’s of gemeenten toe te voegen of te verwijderen in uw aanvraag, tenzij de toewijzing van een woning al loopt.
Vernieuwing van de kandidatuur
Om de twee jaar zal u een brief worden gestuurd om uw aanvraag te hernieuwen. Ofwel gaat het om een automatische hernieuwing en dan moet u niets doen, ofwel zal er u gevraagd worden om uw dossier te actualiseren. Het is heel belangrijk om op die brief te antwoorden. Als u dat niet doet, dan loopt u het gevaar dat uw aanvraag wordt geschrapt bij alle huisvestingsmaatschappijen waar u bent ingeschreven en dan verliest u alle voorkeurrechten die verbonden zijn aan de anciënniteit van het dossier.